Dagje Sacramento en meer... - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Max Meijer - WaarBenJij.nu Dagje Sacramento en meer... - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Max Meijer - WaarBenJij.nu

Dagje Sacramento en meer...

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

21 Januari 2007 | Verenigde Staten, Davis

Hello Dutchies!

Nou ik hoop dat niemand van de fiets is gewaaid, onder een boom is gekomen, of extra vlieguren heeft gemaakt en dat jullie nog allemaal in een goede staat zijn. Want wat een storm zeg, ik kijk af en toe het 8uur journaal op internet dus ik blijf zo wel een beetje op de hoogte van wat er allemaal in Nederland gebeurt. Rare winter hebben jullie daar hoor! Nou hier is het ook een rare winter, afgelopen week was een record-koude week, lekker is dat het, kom ik eens naar california....tja maar dinsdag wordt het 17 graden, en vandaag was het ook al een super lekker dag, dus de vooruitzichten zijn zeker beter!

Afgelopen maandag ben ik naar Sacramento geweest, het was toen Marten Luther King day, maar ik dacht: "die amerikanen doen toch niet echt aan feest dagen, (zo doen ze niet aan 2e kerstdag of nieuwjaarsdag) dus alle winkels zullen wel gewoon open zijn. Nou....niet dus. Blijkt dat de meeste winkels, cafeetjes, restaurantjes dicht zijn, en dat alleen de downtown shopping mall open is. Voor de rest leek het ook alsof de hele stad gewoon leeg was, er was amper verkeer, en gewoon heel stil! Ik begreep er gewoon niks van! Maar goed, toch was het een mooie dag, en heb ik het nog het beste van proberen te maken. Ik ben een beetje door downtown gelopen, even naar Capital Building, tja ook al is het natuurlijk heel nep, het ziet er wel imposant uit. En dit was natuurlijk ook weer een goeie gelegenheid om met me camera te spelen vandaar de foto's. Maar goed, relaxed is wel dat de reis naar Sacramento gewoon gratis is voor Davis studenten, dus ach al met al niet slecht voor een dra-maandag;)

Voor de rest moest ik deze week wat opdrachtjes inleveren, en ik geloof dat het allemaal wel goed gegaan is. 1 vak, industrial organization, vind ik bijzonder leuk omdat we straks gaan beginnen met een Competitive Strategy Game. Waar verschillende markten gesimuleerd zijn en jij als bedrijf de juiste keuzes moet maken om zoveel mogelijk winst te maken. Dit moeten we in team verband doen en tja ik ben wel benieuwd, ik bedoel, ik hou heel erg van spelletjes, maar eigenlijk alleen als ik win!:D
Verder was is donderdag weer naar de kroeg gegaan, waar we al lang met aardige fransen aan de praat raakten, (niet in het frans natuurlijk!) en vrijdag naar een klein international feestje, maar daar gingen we al snel weg en zijn we thuis een film gaan kijken. Vandaag was ik weer naar de rugby wedstrijd van Julien wezen kijken, waar Annemieke en Daniel ook waren. Ik vind het erg leuk om ze zo te zien, en Annemiek staat ook zo fanatiek te juichen aan de zijlijn, terwijl ik meestal nog niet begrijp wat er precies gebeurt. Maar goed, misschien ga ik vanavond nog naar een feestje maar, we shall see.

Anyway, volgend weekend is er de A's FanFest (fan festival) waar fans mogen komen naar het stadion voor 5dollar en vervolgens een tour krijgen door de kleedkamers, pressrooms, en als je nog extra geld bijlegt mag je naar de Autograph session waar spelers hun handtekeningen uitdelen EN IK DUS EEN KANS HEB OM ZE TE ONTMOETEN!!!! Ja ja, ik heb er al vreselijk veel zin in, hoop dat het allemaal gaat lukken, maar 1ding weet ik zeker, als ik ga, gaat me camera mee dus dan kunnen jullie ook een beetje van mijn pret genieten. Haha, leuk he! Ik zit er dan aan te denken om ook langs moritz te gaan en misschien een dagje San Fransisco. Ik moet het allemaal nog een beetje regelen, maar de wil is er in elk geval!

Tja wat doe ik nog meer zoal, nou ik kijk ook graag de Australian Open, vind tennis toch een heerlijke sport om te kijken en vooral goeie wedstrijden. Zo keek ik gister ofzo Roddick tegen Safin, heerlijk pot! Nou ja en verder ben ik gewoon beetje aan het koken, nintendo-en, huiswerk maken, eten, fietsen, slapen enzovoorts, just normal matters.

Nou ik hoop dat we wind inmiddels is gaan liggen, en bij deze wou ik ook even iedereen vragen om wat support te tonen naar mijn moeder want zij heeft door de storm donderdagnacht in de Jaarbeurs Hal in Utrecht moeten slapen! Mam: VIND HET SUPER KNAP VAN JE! Je zou nu bijna zo'n shirt moeten hebben van "I Survived the Storm of '07!"

Vriendelijke Groeten! Max

  • 21 Januari 2007 - 01:27

    Max:

    Nog ff wat over de foto's:

    Ehh die beelden van militairen is deel van het herdenkingsmonument van de vietnam oorlog. En zo was er ook een monument voor de brandweermannen en de namen van alle overleden firemen.

    Nou ja zo interessant zijn ze nou ook weer niet, maar ja zie maar!

  • 21 Januari 2007 - 17:52

    Jasper:

    Maxxie Maxxie Maxxie! Klink allemaal echt super! Hopelijk gaat het leuk worden tijdens de A's FanFest!!
    De wind is hier nog steeds een beetje aanwezig, maar niet meer zo erg.
    Ik ben nergens naartoe gewaaid :P
    Leuke foto's en ik kijk uit naar de volgende serie:)

    Groeten Jasper

  • 22 Januari 2007 - 10:38

    Bramhuij@hetnet.nl:

    hoi Max,
    we hebben met genoegen naar je fotos gekeken, kwamen heel wat bekende plekjes tegen. Geniet maar fijn en de groetjes aan de bekenden.
    Bij ons is alles o.k.
    groetjes van opa en oma

  • 24 Januari 2007 - 16:54

    Mama:

    Grappig moet dat zijn om weer bij die gitaar te staan waar we een aantal jaren geleden ook hebben gestaan. Toen was je nog een heel klein schattig kereltje...een jaar of 9?
    Maar oh, wat kan ik jaloers worden op die knal blauwe lucht. Vandaag hadden we sneeuw en is het gemeen koud op de fiets. Bestel maar lekker weer voor als wij komen. Wel hard studeren hoor!Kisses!

  • 25 Januari 2007 - 20:22

    Anouk:

    Maxi!
    Wat ben je goed bezig!Allemaal leuke feestjes en andere leuke dingen, goed zo. Hier zit de eerste week van UC er alweer bijna op en ik vind het zo raar zonder jou! Ik heb de hele tijd het idee dat ik je in DH zie, haha... Maar het is nog steeds wel leuk hier hoor ;)
    Heb je de finale Roddick-Federer gezien? Oeiii wat een afmaakpot heh?

    Veel plezier!

    Liefs Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davis

Max

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 9140

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: