Met beide voeten op de grond - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Max Meijer - WaarBenJij.nu Met beide voeten op de grond - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Max Meijer - WaarBenJij.nu

Met beide voeten op de grond

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

14 Januari 2007 | Verenigde Staten, Davis

Hello People!

How r u all doing? Met mij gaat het hartstikke goed, ik begin nu echt een beetje te settelen hier. De eerste paar weken waren fantastisch maar ook erg unreal, en de afgelopen week was misschien minder spectaculair als een nieuwjaar in San Francisco, of een weekendje boarden, maar wel erg fijn. Alles dringt nu een beetje tot me door, en ben aan het wennen aan het "normale" Davis leven.

Afgelopen week is het me eindelijk gelukt om voor alle vakken geregistreerd te staan, ik stond eerst namelijk nog op een wachtlijst voor een vak, maar daar ben ik dus nu vanaf. De lessen zijn een beetje zoals in Utrecht, dezelfde stijl zeg maar. Verder zit ik 2x per week een klaslokaal met ong. 40 anderen naar de leraar te luisteren, en 1x per week is er een sessie met de TA (Teacher's Assistant) en dan ga je een beetje alle opdrachten bij langs, deze sessies zijn echter s'avonds. Maar goed, denk dat het qua vakken wel helemaal goed komt dit quarter. Verder ben ik deze week dus naar de Wal-Mart gegaan, een enorm grote winkel waar ze basically alles hebben, en daar heb ik oa. wat lakens en dekens voor me bed gekocht, want ook al heb ik hier een 1pers. bed, het is toch wel een stuk groter dan die in Utrecht. EN ja had het echt nog wel nodig, want de afgelopen nachten heeft het hier gevroren. De hele dag is het een strak blauwe hemel hier en s'nachts kan je elke ster zien, maar wanneer de wind een beetje opsteekt is het hier echt FREEZING! Maar het schijnt dat het hier in tijden niet zo koud is geweest, dus het kan alleen maar beter worden.

Ik ben deze week er niet meer aan toe gekomen om naar Sacramento te gaan, misschien ga ik maandag op Marten Luther King Day (een echte feestdag hier!) maar even kijken hoe alles loopt. Wel ben ik vandaag naar de rugby wedstrijd gaan van Julien. Ondanks dat ze net in de laatste 2min van de wedstrijd verloren hebben ze een hele goeie pot gespeeld, en ik geloof dat ik rugby nu ook al iets beter begin te begrijpen.

Verder ga ik veel om met me huisgenoot Roder, en een andere Nederlander uit Rotterdam, Rob, die hier 5min vandaan woont. Met hun ga ik op donderdag naar de internationaloós kroeg, en gister gingen we met allerlei andere internationaloós pizza eten. Het was erg gezellig, en we hebben daar nog een andere nederlandse jongen ontmoet, die ons vervolgens mee naar een "houseparty" vroeg, (lees: "huisfeest" en dus niet "coke/xtc/gabber feest" ...beetje kort door de bocht, maar jullie begijpen wat ik bedoel toch!) En daar stond ik dan, een half uur later bij totale vreemden in huis. Maar het leuke is, en dit is iets wat ik toch wel echt fantastisch vind aan het amerikaanse volk, je bent echt van harte welkom. Ik stelde me even voor, zegt de kerel: Leuk dat je er bent, voel je thuis, pak wat drinken etc. En als je weggaat: Thanks for coming, nice to meet you enzovoorts. Kortom, ze zijn zo open tegenover totale vreemden, en tja dat doet me toch wel wat.

Maar goed, afgelopen was dus een wat meer normalere week: Een beetje naar de kroeg, beetje boodschapjes doen, beetje huiswerk. En ja zo is er alweer een week voorbij. Alles zinkt een beetje in, en zo sta ik dan weer in 1x met beide voeten op de grond.

Maar toch, twee voeten op de grond in Davis California, is wel super tof;)!

Bon Giorno! Max

  • 14 Januari 2007 - 03:29

    Adriaan:

    UHm.... volgens mij vinden die amerikanen het niet al te best als je hun "American Footbal" vergelijkt met "Rugby". Let alone, het "rugby" noemt :p

  • 14 Januari 2007 - 07:25

    Max:

    Adriaan, wat denk je nou, dat ik het verschil tussen de 2 niet weet, ik heb Julien zien spelen, en ja die speelt echt rugby. Dus voordat je beschuldigingen gaat maken...eerst ff checken;)

  • 14 Januari 2007 - 10:19

    Adriaan:

    Ja echt? Ik meende dat hij altijd aan american footbal deed. Dan is het mijn fout. Word ik niet minder jalours van :p

  • 14 Januari 2007 - 10:36

    Mama:

    jaja, als vanouds....
    geef maar toe Max, je mist ons voor een beetje sparren! We wachten nu zeker op een foto van dat enorme bed!

  • 14 Januari 2007 - 11:45

    Jasper:

    Maxxie Maxxie Maxxie!

    Ik heb een voorstel:
    'ruilen voor 1 dagje '

    Goed idee? Laat het snel weten :P
    Groeten Jasper

  • 14 Januari 2007 - 16:53

    Bird:

    Borring... klinkt allemaal erg gewoontjes ghehehe;) neee max TOP!

    Hier in NL gaat ook alles nog prima! Binnenkort met de jongens overleggen over de naderende zomervakantie... wordt nog erg lastig volgens mij.

    Laterrr


  • 14 Januari 2007 - 21:08

    Annemieke:

    Ik zal me er ook even mee bemoeien. Adriaan: Julien heeft inderdaad altijd Football gespeelt op high school maar in zijn laatste jaar heeft hij soccer en baseball late vallen om "Club" Rugby te gaan spelen. Hij is er helemaal weg van en hij speelt het nu al 4 jaar op de universiteit. Ik kan alleen zeggen dat ik blij ben als de westrijd is afgelopen en niemand is geblesseerd vooral Julien natuurlijk. Maar het verlies gisteren kwam wel hard aan nadat ze de hele wedtrijd voor hadden gestaan. Groetjes!

  • 16 Januari 2007 - 16:49

    Vanya:

    max!!!wow t klinkt echt allemaal te cool in the USA,daar kan nieuwe studenten uitchecken in de bar niet tegenop:)!hoop dat je het super naar je zin hebt,ziet er wel naar uit in ieder geval!have fun en ons niet te jaloers maken he!kus van btw ik haat gamze nu officiel, een fucking b-, kan jij niet iets regelen:)!

  • 20 Januari 2007 - 19:25

    Sandra:

    Lieve Max, leuke site! Mooie foto's ook, Amerika is echt een land van uitersten. Inderdaad, die enorme kannen melk! Herken je nog wat in Davis uit je kleutertijd, of is dat allemaal weg? Nou, goed je best doen en genieten!!
    groeten van Sandra en Heleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davis

Max

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 9175

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: