DONE! - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Max Meijer - WaarBenJij.nu DONE! - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Max Meijer - WaarBenJij.nu

DONE!

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

16 Juni 2007 | Verenigde Staten, Davis

Bonjour Iedereen!

Ca Va? Met mij alles goed, IK BEN KLAAR!!!! Ah het is zo lekker gevoel om te weten dat ik voor de komende 2,5 maand geen schoolboek meer hoef in te kijken, geen les hoef bij te wonen, en geen huiswerk hoef in te leveren. Ik ben klaar! Yes. Maar dat doet me wel besef hoe de tijd gevlogen is, net zoals het eerste quarter was het tweede binnen no-time voorbij.

Afgelopen paar weken zijn best hectisch geweest. Naast de finals moesten ook de term papers worden ingeleverd, en daar gaat altijd wat tijd inzitten. Vaak kwam het neer op nachten tot 2 a 3 uur doorwerken, s;ochtends om 7.30 weer op, om nog de laatste puntjes op de i te zetten voordat om 11 uur de les begon. Uiteindelijk is wel alles goed gekomen, hoewel ik me cijfers nog niet heb. Heb alles wel gehaald, het ene vak echter beter dan het andere, maar das niet meer dan normaal. Dus al met al kijk ik wel terug op een geslaagd quarter.

Helaas is er bij elk einde, ook veel afscheid. Zo is Roder vanmorgen al op het vliegveld gezet, heb ik afscheid moeten nemen van veel internationale vrienden, maar ook van veel Davis locals. Veel gaan naar huis in de zomer, werken, of op stage. En zoals vaak is afscheid nemen wel lastig, maar wat wel heel leuk is aan al die internationale is dat ik nu overal over de wereld weer adresjes heb. Altijd leuk!

Gisteren, om een beetje een laatste leuk ding te doen als groep, zijn we weer gaan raften. Nou ik heb het weer overleefd, maar het was weer zo cool. Dit keer hebben we een extra kayak erbij genomen, omdat onze groep best groot was. In de kayak lijkt opeens elke kleine golf een veel grotere, en moet je ze goed oppassen dat je niet omslaat, dus toen er werd gevraagd wie door de klasse III golven wou gaan met de kayak, stond ik nou niet bepaald te springen, tja af en toe ben ik ook net me moeder! Hahaha! De kayak is vervolgens 3x omgeslagen, en ik was gewoon blij dat ik er toen niet inzat. We hebben deze keer wat meer gezwommen in de rivier. Het was namelijk zo’n warme dag, dat het water echt lekkere verkoeling bracht. Verder sprongen James (vriend van hier) en ik ook nog van een hoge rots af, was denk ik een meter of 6, geen mallorca hoogtes, maar toch genoeg om eventje bibberende knietjes te krijgen wanneer je boven aan staan. Maar dan is het toch wel kicken!

Vorige week had ik hier Moritz over de vloer, erg gezellig. Alhoewel we natuurlijk de leukste plannen hadden, blijft moritz gewoon moritz en is vaak liever lui dan moe. Het kwam erop neer dat we heerlijk hebben genoten van het zwembad, biertjes op het balkon, en leuke afleveringen scrubs. Tja en in de tussentijd moest ik studeren....haha! Wat wel een komisch moment was, was toen ik moritz ging ophalen van het treinstation. Het was rond 5-6 uur in Davis, dat betekent tegenwoordig dat het rond de 30 graden is. (afgelopen dagen, overdag 38-39 graden, echt niet grappig als je op je fietsje naar huis moet, dacht dat ik dood zou gaan!) Moritz daarentegen, komt vanuit Berkeley, tis maar een uurtje hier vandaan, maar ligt wel aan de SF bay, en overdag op een goede dag is het 25 graden, maar laatste tijd was het daar rond de 19....Oftewel Moritz komt aan in een wollen jas, zwarte spijkerbroek, en een enorm sjacherijnig gezicht....En ik kwam op me slippertjes en een korte broek, ik lachtte me helemaal stuk!

Goed dat is allemaal in het verleden, en ik heb nog maar 3,5 week te gaan hier. Kan het niet geloven, dus wat ga ik allemaal doen. Nou morgen begint het al direct goed: ik ga naar een A’s wedstrijd, ze spelen tegen de Cardinals dus Albert Pujols (de beste slagman in de business) is in town. Altijd mooi. Dan ga ik zondag met Vicky en Dean en de kids, familie vrienden uit Sacramento, naar de bergen. Ze hebben daar een huisje gehuurd vlak bij een meer, en we gaan daar een weekje heerlijk relaxen. Heb er enorm veel zin in, want tegenwoordig zit ik liever binnen overdag dan buiten, en in de bergen is het dan net ietsje cooler. Met de kids word het ook super gezellig, zijn zulke leuke dametjes en ik moet altijd zoveel om ze lachen, dus ik denk dat het een fantastische week word. Daarna heb ik nog een klein weekje in Davis, wat ik voornamelijk zal gebruiken om alles een beetje af te ronden hier, kamer opruimen, laatste inkoopjes doen etc etc. En vanaf begin juli ga ik logeren bij Annemieke en Daniel, familie vrienden uit Orinda, met wie ik ook ging snowboarden enzo. Ze waren zo lief om mij van onderdag te voorzien nadat me huur in Davis is verlopen. Daarbij word het erg gezellig, heb ze al lang niet meer gezien, en krijg er stiekum al een beetje zin in. Dan ga ik ook met Pascal, een neefje van hun, nederlands, maar doet daar een stage, naar wat A’s wedstrijden. Hij is ook een grote fan dus dat kan alleen maar leuk worden. En dan, tja 9 juli vertrek ik, en kom 10 juli rond 9.20 lokale tijd op schiphol aan. Dus mensen, bereid je maar voor, want maxi staat zo weer voor jullie deur!

Ik hoop dat verder alles goed gaat met jullie, dat jullie het noodweer in Nederland hebben overleefd, jeetje wat een donkere lucht hing er boven hoogeveen, en dat iedereen langzaam zich aan het klaarmaken is voor de zomer. Ik begin nu al!

Ciao Ciao! Max

  • 16 Juni 2007 - 06:10

    De Auteur:

    Sorry mensen, er zijn niet zo veel fotos dit keer. Na me camping trip zal ik weer veel erop knallen. Trouwens op de foto waar je 2 jochies van de rots ziet afspringen, ben ik de achterste...ECHT WAAR!

  • 16 Juni 2007 - 12:12

    K00s:

    dat zie ik wel aan die dunne beentjes van je ;)

  • 19 Juni 2007 - 07:13

    Pec:

    dusss nu al aan het vakantie houden... lekker dan! haha.. Max het duurt niet lang meer voordat je weer ergens anders vakantie houdt ghehe:P
    dat wordt afkicken als je weer in NL bent want het is bijna 20 graden minder hier, dus neem die wollen trui van moritz maar mee;)

    tot over +/- 4 weekies!
    Eltjo

  • 19 Juni 2007 - 19:23

    Zusje:

    hey broer.. haha je bent ook gewoon nog steeds een watje hea!!grapjas.. we zien elkaar bijna op schiphol!! doe iedereen de groeten daar! seee yaa soon!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davis

Max

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 9173

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: