Weekend In The Bay - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Max Meijer - WaarBenJij.nu Weekend In The Bay - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Max Meijer - WaarBenJij.nu

Weekend In The Bay

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

31 Januari 2007 | Verenigde Staten, Davis

Hallo Lieve Mensen,

Nou het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geblogged maar bij deze dus. Ik kom net terug van school en heb 3 midterm exams gemaakt vandaag, sommige gingen beter als verwacht, anderen als verwacht;) haha nou denk dat het wel goed komt. Maar vandaar dat ik nu ook weer wat schrijf want na mijn fantastische weekend heb ik nu voor het eerst even tijd om echt wat te schrijven. (Het spijt me dit zijn al 3+ pagina’s geworden en me FanFest verhaal is 4volle pagina’s geworden maar staat onder het andere bericht.)

Mijn fantastische weekend begon donderdag avond, ik ging rond half 6 naar het treinstation in Davis om daar de trein te nemen richting Berkeley, waar Moritz verblijft. Een enkeltje heen was 17 dollar, wat ongeveer net zo duur is als in Nederland, want het is toch een rit van 1,5 uur. Maar de trein joh! Ik dacht constant zit ik wel in de geode coupe want het was zo ruim en luxe! Echt hoor, NS is er helemaal niks bij. Me stoel was best wel breed, met een echt zo’n lekker hoofdkussentje, had bizar veel beenruimte, een tafeltje waar tenminste een laptop degelijk op past, een stopcontact waar je alles kan inpluggen, en ik kon me stoel net zoals in het vliegtuig zo lekker 20cm naar achter zetten. Uiteindelijk bleek dat ik ook nog in de goede coupe zat dus ik was helemaal blij. Eenmaal in Berkeley aangekomen kwamen Moritz en Alvin (een hele goede vriend van Moritz die een half jaar in USA doorbrengt en zijn laatste maand bij Moritz op bezoek is) na 10min aanlopen, tja Mo is nooit zo van de tijd;) Het was een aardige wandel naar zijn kamer, maar goed in ieder geval was zijn kamer zeker groot genoeg voor mij om te blijven logeren dus dat was helemaal perfect. Toen hebben we een beetje op het internet gesurfd om te kijken of er wat leuks te doen was in San Francisco. Moritz die wist al van een 18+ feest dus dat leek ons maar het beste om heen te gaan, tja zij zijn allebei 21, voel me zo het jonkie hiero! Maar goed dus wij met de Bart naar San Fransisco Downtown, en echt elke keer dat ik de BART uitstap kijk ik met verbazing omhoog, zoveel grote gebouwen en daar sta je dan. Ik vind het maar prachtig!

Komen we bij de club aan, gaan Moritz en Alvin eerst naar binnen en laten hun paspoort zien. Maar toen ik de mijneh liet zien begon hij een beetje lachend te vragen waarom ik geen California State ID heb, want ja liet wel me amerikaanse paspoort zien. Ik vertellen dat ik dus Nederland kom en me ouders bladiebladiebla….Zegt hij in opeens: nou steek je rechter hand maar uit. KREEG IK EEN BLAUW BANDJE WAT BETEKENT DAT IK MOCHT DRINKEN!!! Maar ja, ik speelde het heel cool natuurlijk….(hihi) dus die avond besloten we om aan de Heineken te gaan. Ookal was het iets duurder dan de Budweiser ofzo die ze hadden, ik dacht nou max dit gebeurt je maar 1x dus je kan er maar beter gebruik van maken! We hadden met zijn 3-en de grootste lol, de flessjes bleven maar komen en de club was ook super leuk. Eerst stond een bandje die een beetje brit-pop speelde, maar het klonk heel goed en daarna nam de dj over. En op een gegeven moment, op de dansvloer, horen Moritz en ik opeens in de verte een baslijn aankomen....Bleek het Tiga – You Gotta Want Me, te zijn, voor ons HET OFFICIEUZE monza nummer. Nou toen lieten we ff zien hoe Europeanen uit hun dak gaan, haha denk dat het voor de Amerikanoos een apart gezicht was maar ja ik had de tijd van me leven dus springen maar! Helaas gaan om 2uur de lampen weer aan, zoals in veel clubs in USA. Toen zijn we ergens een hotdog en muffin gaan eten en hebben toen gewacht op de nachtbus. De nachtbus doet er enorm lang over om naar Berkeley te komen want hij gaat helemaal via Oakland Downtown dus we ware om 4 uur thuis en helemaal kapot van een fantastische avond.

De volgende dag moesten we dus heel erg bijkomen. Haha. Tja ik weet niet zo heel goed meer wat we hebben gedaan die dag, beetje boodschappen gedaan, pizza gegeten, dames finale Australian Open gekeken (bleh wat is die Serena toch vies zeg!). Berkeley is trouwens wel echt een raar stadje. Ondanks de prachtige campus en veel studenten, zijn er heel veel hippies, daklozen, en lelijke huizen. Ik zelf vond sommige wijken echt Belgisch voordoen. Je krijgt de indruk dat alles er is neergezet zonder overleg en zonder afwerking. Maar goed s’avonds besloten Moritz en ik om maar weer naar een club te gaan die avond. Haha, ja moritz doet de laatste tijd niet anders en ik kreeg net de smaak te pakken. Dus wij s’avonds naar San Fransisco, naar een of andere lounge club, met grote banken en een piepklein dansvloertje. Het publiek was zeker anders dan de vorige avond, hier kwamen veel meer oudere mensen, maar ach dat deert het plezier nooit. En uiteindelijk is die avond ook nog een hele leuke avond geworden, de muziek was namelijk een van de beste muziek avond die ik tot nu toe gehoord heb in California. Het was een dj die zeer bekend was met Fedde Le Grand en Laidback Luke, en daarbij mixte hij heel veel zelf, oudere nummers of een beat van Fedde Le Grand, het was geweldig. We waren van plan de laatste BART terug te nemen, maar dankzij de succesvolle avond zijn we rond half 2 in SF teruggelopen door de regen naar een nachtbus station, we ware nom 3 uur thuis. VEELS TE LAAT, want de volgende dag wou ik om half 9 in Oakland zijn want…..jaja het FanFest!

Mensen, hier grijp ik even in me verhaal, want zaterdag avond heb ik 4 pagina’s getypt over mijn belevingen op het FanFest, en ik snap heel goed dat de meeste van jullie daar nou niet bepaald 4 pagina’s over hoeven te lezen, maar het was ook voornamelijk bedoeld voor mezelf, want ik wou gewoon niks vergeten van die dag. Dus nu volgt een hele korte samenvatting van de dag + het feit dat is het superduperonwijskikke gaaf vond. En in een ander bericht zal ik de 4 pagina’s posten plus wat foto’s.

Daar stond ik om half 9, in Oakland, voor het stadion, dacht ik tenminste want het was zo mistig die dag kon het nauwelijks zien vanaf het BART station. Maar goed uiteindelijk was ie der wel hoor, hahaha, fantastisch was het om zo het station zich zo langzaam presenteert aan je. Maar goed ik ben direct in de rij gaan staan voor de single game tickets, die zaterdag voor het eerst in de verkoop gingen. Na 1,5 uur was het dan zover, ik was aan de beurt, nou alle goede plaatsen waren natuurlijk al lang weg maar uiteindelijk ben ik toch nog heel tevreden over de plekken. Want op 9 April is het Opening Night, de eerste thuis wedstrijd van het seizoen en daar wooden ik, me vader, me broer en Dean, een vriend uit Sacramento erg graag heen. Dus het is me gelukt ik heb de kaartjes. Daarna ben ik naar binnen gegaan en het was zo fantastisch. De sfeer was zo relaxed en iedereen was exited. Af en toe zag je een speler rondlopen maar was het voor mij te druk om een handtekening te bemachtigen. Maar goed ik heb een tour door de clubhouse (=de kleedkamer + grote banken + groot tv scherm + Xbox 360) genomen, en die tour eidigde in de Dug Out. Dus daar zat ik dan, in de dug out van de A’s. WOW!!! Heb nog even me vingers door het gravel en gras gehaald en toen moest ik weer door. Gedurende de dag waren er Question and Answer Sessions waar spelers coaches en managers op het podium stonden en het publiek mocht vragen stellen via de microfoon. Nou dat was echt super leuk, want de spelers en coaches waren zo op hun gemak, maakten constant grapjes en zaten af en toe ook behoorlijk te ouwehoeren. Maar het was een fantastisch gezicht, zo leerde ik de spelers weer ietsje beter kennen. Om 3 uur was het afgelopen en ben ik naar huis gegaan. Eenmaal ik de Bart stortte ik helemaal in. De hele dag had ik me geen moment moe gevoeld ondanks 4uurtjes slaap, maar toen alle spanning van me weg viel, viel ik ook weg. Bij Moritz heb ik toen 2 uur geslapen en de rest van de avond me dag op papier gezet en een beetje huiswerk gedaan.

Zondag ochtend ben ik vroeg opgestaan, had me slaap wel weer gehad en heb ik in me eentje de Bart gepakt naar SF downtown en om 10uur stond ik er hoor. SF by daylight! Had ik nog niet gezien dus was weer even een WOW moment. Ik ben toen gelopen naar het SF Musuem Of Modern Art (SFMOMA) maar dat ging pas open om 11uur. Jeetje had ik nog een uurtje kunnen liggen, maar heb toen ff koffie gehaald en beetje rondgelopen en om 11uur mocht ik erin. De entrée kaartjes waren die dag voor de halve prijs dus ik dacht dat ik mazzel had, maar het bleek gewoon dat de bovenste 2 verdiepingen afgesloten waren, dus heb ook maar de helft kunnen zien. Maar vond het erg leuk, moderne kunst vanaf Picasso tot Nu ongeveer, en in alle vormen, het begint in vooral schilderijen maar eindigt in Flash Presentaties. Vond vooral ook de fotografie afdeling erg gaaf, maar ja sommige “kunst” denk je ook bij jezelf van….Right…..Bijvoorbeeld een groot fel blauw vierkant. Nou het staat wel leuk in het museum hoor maar zou toch echt zweren dat ik dat in de kleuterklas ook gemaakt heb! Maar goed na het museum ben ik wat meer door downtown gelopen, richting de trolleys, vind ze zo leuk, maar ja 5dollar vond ik overdriven dus ben gewoon naar de top van SF gelopen….Doe ik ook nooit weer, zoiets onderschat je snel kwam ik achter! Maar ja, mijn Everest had ik weer overwonnen en vanaf daar kon je wel iets meer van de stad zien, hoewel je nog steeds omringd bent door 8-hoog. Maar goed rond half 3 vielen me voeten er weer vanaf dus ben ik na me lunch maar terug naar Berkeley gegaan. Moritz woont echt een halve minuut van de campus en 2 minuten van de Bart, dus das heerlijk! Die middag heb ik nog wat gestudeerd en s’avonds lekker chill met een biertje tv gekeken. Samenvatting van Federer/Gonzalez, die Roger, ik bedoel ik vind het gewoon zo gaaf dat hij dus echt zoveel beter is dan de rest van de hele wereld, hij is met kop en schouders nummer 1. Nou daar heb ik altijd veel bewondering voor.

Maandag ochtend heb ik de Berkeley-Davis Shuttle bus genomen, voor 5,50 kan je dan op de bus stappen en die neemt je naar de andere campus. Het is ideaal, alleen jammer dat ie maar 2x per dag gaat. Gister dus nog veel gestudeerd en vanavond ga ik maar weer eens relaxen, 3 midterm op een dag is ook teveel.

Ik weet niet of dit weekend het allerleukste weekend van me leven was, maar af en toe voelde het wel zo. Heb zo genoten van het stappen met Mo en Alvin, de FanFest, en SF downtown op mezelf in een ochtend. SF is een fantastische stad, met gewoon een H&M waar ze alles hetzelfde hebben, en veel meer Europesere winkels. Ondanks dat je daar ook heel veel zwervers tegen komt, (tja in Utrecht en Groningen heb ik altijd een hekel aan die meisjes die je voor het WNF willen strikken, niet jou hoor lisa, maar al die zwervers die eerst vragen hoe het met je gaat en dan geld willen is ook behoorlijk irritant).

Sorry mensen, het zijn nu toch 4 pagina’s geworden, (Net hoor!) Maar goed wou nog even zeggen dat ik ook erg benieuwd ben naar hoe het gaat met jullie. Family: How’s Life Going? Boys, hoe gaat het met alle vriendinnen en vlammen, en UC’ers zijn jullie alweer zat van DHall? Voel je vrij om persoonlijke dingen te mailen en niet te posten. Maar ja hoop dat alles goed gaat, hier dus wel. HET IS TROUWENS FANTASTISCH WEER HIER, smiddags zonder jas op de fiets, shirtje is genoeg zonder wind. Jaja, try to beat that!

Heel veel Love for my Dutchies! Max

  • 31 Januari 2007 - 17:50

    Anouk:

    Maxi, one word: JALOERS! :)

    Haha, wat een mooie verhalen. Ik lees ze helemaal hoor. SF was ook een van mijn favorites! Wat geweldig voor je om op dat Fanfest te zijn. Ik mail je snel over mijn (ietwat saaiere) UC belevenissen.
    Liefs Anouk

  • 01 Februari 2007 - 10:35

    Peccie:

    nou max das altijd fijn om mee te maken als je opstap gaat in de US en je hoort geen hiphop!!:D hahaha beter!!
    Klinkt in ieder geval allemaal nog erg leuk! SF lijkt me toch weleens een mooi stadje om heen te gaan:P

  • 07 Februari 2007 - 12:27

    Douwe:

    Gaaf al die schuine straten in SF, lijkt me echt gaaf om een heen te gaan!
    Maar warempel,... ik ga ook nog!! :D:D:P

    Enne zag ik daar nou een heineken-biertje??? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Davis

Max

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 9172

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: